Dlaczego Twój akumulator musi być przygotowany do zimy?


30.01.2018

Mroźny, zimowy poranek, policzki pieką od mrozu, a samochod nie odpala? Chyba nie ma nic bardziej irytującego. 
Jak tego uniknąć? Co zrobić, aby zima nie uprzykrzala życia kierowcy? Jak zadbać o swój samochód i przygotowac je do zimy, by nie zaskoczyła nas tak jak drogowców? Dzisiaj kilka słów o tym co zrobić, aby chronić swój akumulator przed mrozem i niesprzyjającymi warunkami pogodowymi zimowej aury.

Akumulatory standardowe, dostepne dzis na rynku wytrzymują zazwyczaj ok. 3-5 lat. Starsze mogą zawieść w każdej chwili, i to bez ostrzeżenia. Zimą wraz ze spadkiem temperatury, maleje przewodność wypełniającego akumulator elektrolitu, a to wpływa na zmniejszenie jego pojemności, czyli popularnie mówiąc siły potrzebnej do kręcenia rozrusznika. Przy temperaturze minus 10 stopni akumulator może zmniejszyć swoją sprawność nawet połowę! Niska temperatura powoduje również zastyganie oleju w silniku i skrzyni biegów, przez co wzrastają opory, jakie musi pokonać rozrusznik, a wtedy też rośnie pobór prądu z akumulatora podczas rozruchu. O tej porze roku akumulator częściej też stwarza kłopoty, gdyż jest słabiej ładowany w czasie jazdy. Więcej energii zużywają światła, nawiewy, system podgrzewania foteli czy wycieraczki.

Przed nadejściem zimy dobrze byłoby sprawdzić stan akumulatora. Najlepiej zrobić to w warsztacie np. Etoll w Strzelinie lub Brzegu, który posiada specjalny tester do kontroli akumulatorów i systemów ładowania w samochodzie. Sprawność akumulatora można też określić samemu - „na słuch”, ale umówmy się, że nie jest to profesjonalny pomiar.

W serwisie bieguny akumulatora i zaciski na przewodach, czyli tak zwane potocznie klemy są czyszczne oraz smarowane wazeliną techniczną, gdyż dodatkowo zwiększa to zdolność przewodzenia prądu.

Jeśli akumulator zbliża się do granicy wieku, najlepiej kupić nowy! Jesli nie planujesz kupować nowego, to chociaż kup prostownik. Warto  zapłacić nieco więcej i kupić sprzęt, który bezawaryjnie posłuży przez wiele lat, niż później pluć sobie w brodę, gdy na środku ulicy zostajesz z niesprawnym akumulatorem i...niesprawnym prostownbikiem. zakup urządzenia, które wyposażone jest w zabezpieczenia przed przeciążeniami spowodowanymi ładowaniem całkowicie rozładowanego akumulatora, przed zwarciem czy odwrotnym podłączeniem przewodów to koszt ok. 100 zł, a dobry prostownik mikroprocesorowy, który może ładować zarówno baterie kwasowo-ołowiowe jak i żelowe, to koszt min. 250 zł. 

Jesli chciałbyś oddac swoje w auto w dobre ręce i kompleksowo skorzystać z usługi przygotowania swojego auta do zimy - i to nie tylko akumulatora, ale i wymianie opon, oleju, filtrów itp. zapraszamy do naszych punktów w Strzelinie i Brzegu. 


Strzelin - Serwis + Okręgowa stacja kontroli pojazdów
57-100 Strzelin, ul. Ząbkowicka 32
tel.  71 39 27827
serwis@etoll.com.pl


Godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek 7:00 - 21:00
sobota 8:00 - 14:00

Brzeg - Serwis + Podstawowa stacja kontroli pojazdów
49-300 Brzeg, ul. Łokietka 34
tel. 77 44 45 360
biuro@etoll.com.pl


Godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek 7:00 - 21:00
sobota 8:00 - 14:00


Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka